غراب وزير المحافظ بجمعيه المستثمرين

[ad id=”66258″]

كتب – محمود مسلم وبسنت الراعي

ممدوح غراب التطوير والتاهيل والبنيه التحتيه للطرق اساس الفتره القادمه

قال اشرف الدوكار رئيس العمال بالشرقيه هناك ١٧ وحده صحيه لكن مفيش دكاتره واللامكانيات ضعيفه و نرجوا الاهتمام بالعاشر احنا مشاكلنا مش صرف صحي ولا كهرباء احنا عايزين (تعليم، صحه، الامن) و ارجو تخصيص بعض من دخل المستثمرين و مجلس الامناء للنهوض بالعاشر من رمضان.

كما اشارت اماني عبد الحافظ اي ضروره توحيد التعريفه للتاكسي والميكروباص لان العاشر من رمضان اغلي بلد في زياده التعريفه كما طالبت بتوفير ميكروباصات للدخول للاماكن المتطرفه مثل المجاوره ١٥ و المنطقه الصناعيه.

[ad id=”1177″]

كما قال سعيد الاهواني مدير عام الكهرباء و عضو بمجلس الامناء قرار نقل ٥٠ مدرس من العاشر الي بلبيس يؤدي الي خطر كبير و ان كثافه الفصل اصبحت اكثر من ١١٦ طالب فهذه مهزله تحدث في المدارس و لابد من وجود قرار حاسم للحد من الموقف العصيب.

كما اوضح وليد هلال احد مستثمري العاشر من رمضان المشاكل دي مشاكل مجلس الامناء مش مشاكل مستثمرين احنا عندنا مشاكل في الضرائب والمصانع مشاكلها كبيره انزل المصانع لان التكلفه الانتاجيه وخراب الطرق كان من الافضل تعملوا مترو يوميا ١٧ الف اتوبيس حوادث و هدار كبير في النقود بسبب تكلفه الوقود العاليه الناتج القومي مبيزدش عشان مفيش موارد و امكانيات احنا في دار الصناعه مفيش صناعه احنا كنا اكبر مدينه واقدم مدن بس للاسف بقينا اقل مدينه.

كما اكد المهندس وهبه الجمل الي ضروره حضور الدوره الرياضيه للشركات بالعاشر من رمضان واشار علي ضروره حل مشكله كارتت الونش لانها داخل العاشر باهظه الثمن

Related posts

Leave a Comment