الجمهورية اليوم دوت كوم
موقع اخباري شامل اخبار عربية وعالمية وظائف اهرام الجمعة خدمة الاسعار

بالصور : الدكتورة الراقصة منى البرنس تعود من جديد بصحبة بنتين من إسرائيل والتفاصيل ….

- Advertisement -

[ad id=”1177″]

كتب:محمد صبري الشامي

مرة اخرى عادت الدكتورة منى البرنس، أستاذ الأداب بجامعة السويس، لإثارة الرأي العام مرة أخرى فبعد نشرها لفيديوهات رقص لها على صفحتها بالفيس بوك، نشرت صورة جديدة لها عبر موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، بصحبة فتاتين من إسرائيل، وعلقت على الصورة قائلة: “البنتين دول من إسرائيل.. قابلتهم عند أم سعد، ما كملوش ١٩ سنة، جايين سينا لوحدهم”.

وتابعت “البرنس” في منشورها: “خلصوا ثانوية عامة و داخلين الجيش ٣ سنين.. فقرروا يقضوا إجازة قبل ما يدخلوا الجيش.. في أخر الرحلة قابلتهم تاني عند أم سعد برضه وفرجونا علي رسوماتهم بالفحم للجبال والسما والنخل ولنفسهم.. مش هقارن بقي بين عقليتهم وعقلية البنات اللي بيخلصوا ثانوية عامة ويجولنا الجامعة أو حتي اللي بيتخرجوا من الجامعة.. في العموم طبعا”، مستنكرة تفكير الفتيات المصريات.

[ad id=”1177″]

وأشادة الدكتورة الراقصة، بعقلية الفتيات الإسرائيليات، قائلة: فرق كبير طبعا بينهم وبين البنات والولاد اللي بيخلصوا تعليم مصري، ما يسواش نكلة، ويدخلوا الجامعة برضوا يتعلموا تعليم بنكلة، ويبقي الموضوع عبارة عن فرصة البنات والولاد يتقابلوا بحرية شوية، فرصة مش متوفرة أوي في الواقع المجتمعي المصري، اللي للأسف مجتمع منافق ويعاني من شيزوفرانيا مش مدرك ليها حتى وعايش بطريقة وبيردد مقولات معلبة جاهزة”.

[ad id=”1177″]

- Advertisement -

قد يعجبك ايضا
اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق