الجمهورية اليوم دوت كوم
موقع اخباري شامل اخبار عربية وعالمية وظائف اهرام الجمعة خدمة الاسعار

في الوقت الغلط] [بقلم الاء خالد ابو العز]

- Advertisement -

[في الوقت الغلط]
[بقلم الاء خالد ابو العز]
(الجزء الخامس عشر)
-سكتي لي يا مامي
=تعبت كفايه بقا
*لا كملي
=طب اخد نفسي
-ما انت اخدتيه كملي بقااا

 

 

بعد وصول مروان واخد للمطار شافوا اكتر حاجه مكنوش متوقعنها
-مروان انت شايف الانا شايفه
=انا كنت لسه هسالك هو ازاي عايش
-محمد
*يا ولاد اللزينه وحشتوني اوي
=انت محمد علاء بجد دفعتنا وزملنا
*هههههه حقك متصدقش دي حكايه طويله هو انتو الهتطلعوا معايا علي سينا
-هو محرم بيه عارف انك عايش
*طبعا يا ابني هو الطالب مني اطلع معاكوا اصلا
=انا مش فاهم حاجه
*هفهمك
لما اعلنوا ان انا مت وان هما موصلوش لجستي انا كنت عايش واتحركت واستخبيت اكتر من اسبوع عند ناس بدو علجوني واخدو بالهم مني
اول ما فوقت رجعت علي المدريه متخفي والزموني ان افضل مختفي عشان متعرضش للقتل تاني
-واهلك
*عارفين ان عايش بس طبعا محرم بيه اجبرهم يسكتو
=انت نفس الناس الكانوا هيقتلوك هما العايزين يقتلوني عشان كدا محرم بيه اختارك
*بالظبط كدا
-طب يلا نتحرك
=يلا
ركبوا التلاته الطياره واتحركوا لسينا
……………….
فتحت اسراء عنيها علي صوت باباها
-اسراء انت نايمه هنا لي
=محستش بنفسي
-طب قومي ادخلي اوضتك كملي نوم
=حاضر
اتحركت اسراء بكسل لاوضتها وهي بتنام علي السرير فتحت تلفونها وشافت ان مروان رن عليها كتير وسايب رساله ليها
فتحت اسراء الرساله”حبيبتي انا كلمتك بس انت تقريبا نايمه انا مسافر الساعه5 سينا في ماموريه لو نزلتي خليكي ديما جنب الحراسه ومتتعامليش مع حد كتير خلي بالك علي نفسك بحبك” قراة اسراء الرساله
-ماموريه فجاه كدا
قالتها اسراء لنفسها وطلعت رقمه عشان ترن عليه ولكن تلفونه مقفول
………………..
كان مروان سرحان في الممكن يحصل لما يوصل سينا
كان مروان بيبص للسحاب والهوا وشاف صورتها قدامه وهي بتبصله وبتبتسم ليه كا عادتها
اتنهد مروان
-يارب الفتره دي تعدي علي خير واقدر اعوضك عن كل دا
قالها مروان جواه وغمض عنيه وهو بابتسم فهو شايف صورتها قدامه
……………..
حاولة اسراء تطمن نفسها وتنام تاني
-ايه نامي هو في ماموريه عادي وهيرجع
=بس تلفونه مقفول
-معندوش شبكه عادي يعني نامي وبلاش افكارك دي
كان الحوار دا بيدور جوا دماغ اسراء وانهته باغلاق عنيها بعنف وارغمة نفسها علي النوم
……………….
الساعه7
وصل مروان وخالد المدريه في سينا واستقبلوه كل الهناك بحفاوه كبيره جدا
-دا انت مشهور هنا اكتر مني
=هههههه يبني هو اي حد دا انا مروان حسين
-اها طبعا
ضحك مروان وخالد وطلعوا علي مكتب رائيس المدريه سمير العدوي
ولما كان مروان طالع علي السلم سمع صوت هو عارفه كويس بينده عليه من وراه
-يا مروان بيه
=مصطفي
-ازيك يا باشا
=الحمدلله بتعمل ايه في سينا
-اتنقلت هنا
=وسبت قنا ليه
-مش بمزاجي الظابط الكنت معاه اتنقل هنا ونقلني معاه
=ربنا يسهل واخلص من الوارايا وانقلك حته احسن
-ربنا يخليك يا باشا
=ماشي يا درش هشوفك بعدين ونتكلم
-ماشي يا باشا
مشي مصطفي وساب مروان لف مروان وشه وطلع لخالد الكان واقف بعده بسلمتين وبيشوف الحوار
-مين دا
=كان خدم معايا في قنا لما كنت هناك
-لسه زي ما انت يا مروان لازم في اي مكان تروحه متخرجش منه غير وانت مصاحب الناس كلها
=اصل الهيبقالك سرتك وحب الناس ليه مش منصبك ولا فلوسك
-كانت اكتر حاجه بضايقني منك ايام الكليه فاكر
=طبعا فاكر عشان كنا لما ندخل اي حته بكون انا معروف وانت لا
-هههههه كنت بتغاظ اوي ان الناس تحبك وانا لا
=انت العملت كدا يا خالد انت الكنت بتعامل كل الناس ان هما اقل منك وتبص للناس بتكبر شوف كل شخص وطبقته واتعامل معاه بيها
يعني مصطفي دا غلبان وطيب جدا واتعاملت معاه بنفس الفكره مش عارف اقولك كان هو واهلو بيعملوني ازاي كاني واحد منهم واخدني بيته واهله يبعتولي اكل بيتي الفكره في تصرفك انت مع الناس
-تفتكر ممكن الناس تحبني بعد ما كرهتني
=بايدك تحببهم فيك
-ازاي
=باسلوبك وكلامك معاهم وتعاملك معاهم
كان مروان وخالد قدام مكتب الرئيس بس وقفوا يتكلموا
-طب يلا ندخل بقا
=يلا
خبط مروان الباب وازن بالدخول
-صباح الخيريا فندم
قالها مروان
=صباح النور يا مروان باشا حمدلله علي السلامه يا خالد باشا
الله يسلمك يا فندم
قالها مروان وخالد في نفس الوقت
=اتفضلوا انا منتظر وصولكم من امبارح
-شرف لينا يا فندم
=محرم بيه بلغني ان انتو هتشتغلوا سوا وان اجهز مكتب واحد
*مفيش فرق بينا يا فندم
قالها خالد
=طب تمام ومحمد اصر ان انتو هتقعدوا عنده هو فين صحيح
-هو جابنا وقالي هيجي ورانا
=طيب تمام روحوا ارتاحوا وناموا ومن بليل نبدا كلام في الشغل
تمام يا فندم
قالها مروان وخالد ووقفوا عشان يخرجوا
-بعد ازنك يا فندم
قالها خالد وهز سمير راسه
خرج مروان و خالد ونزلوا يشوفوا محمد فين
………………….
فتحت اسراء عنيها فهي مش عارفه تنام بانتظام
فتحة تليفونها تشوف مروان كلمها ولا لا وبردو نفس النتيجه
رمت اسراء تلفونها بغضب وقفلة عنيها لتكمل نوم
…………………….
-انت كنت فين يا ابني
قالها مروان
=كنت بجيب اكل
-همك علي بطنك
=اها يلا نروح
-يلا يا خويا
=العربيه اهي
ركب مروان وخالد العربيه و اتحرك محمد للبيت
اثناء مكان محمد سايق طلع التلفون عشان يعمل مكالمه اول مشاف مروان محمد ماسكك تلفونه
-التلفون مقفول لسه يا خبر
قالها وهو بيطلع تلفونه بسرعه وبيفتحه
=اها تلقيها قلقانه الوقتي
قالها خالد
*هي مين دي
=خطيبته يا عم
*انت خطبت
=امبارح
*وسط كل الانت فيه دا
=الحب بقا
-بس يا خويا انت وهو بلاش انتم
ضحك خالد و محمد علي كلام مروان
فتح مروان التلفون ورن علي اسراء
…………………..
فتحت اسراء عنيها علي صوت تلفونها
وردت علطول
-الو
=انت كنت فين وتلفونك يتقفل ليه
-اهدي بس نزلة من الطياره ونسيت افتحه
=لا متنساش انت الوقتي مش سنجل عشان تنسه وتقفله في زفته بتقلق عليك
-طب بس متقوليش زفته
=لا اقول برحتي
-لا مش برحتك انا مسمحش انك تقولي علي نفسك كدا
=اخرج من الموضوع بقا وادخل في حاجات تانيه
-لا مش حاجات تانيه انت اهم حاجه في العالم
=………….
-سكتي يعني
=هقول ايه بعد الانت قولته دا
-نمتي بدري انت ملحقتش اكلمك قبل ما اسافر
=كنت صاحيه بس مسمعتش التلفون
-متسيبهوش من ايدك
=حاضر
-هقفل الوقتي وهكلمك بعدين
=ماشي
-سلام
=متقفلش تلفونك
-حاضر
=سلام
…………………
-بيقولك اخلود شامم ريحة شياط كدا
قالها محمد
=لا لي
-اصل الحب ولع في الدره
*يا خفه انت وهو بس يا بابا
-ههههههههه احنا قولنا حاجه
=استني بس لما نخلص وسعيد كمان يكون معانا
*اهااا مش هخلص منكم
=ابدا
كمل خالد و محمد الطريق يكلموا ويضحكوا علي مروان
………………….
بعد ما اسراء قفلة مع مروان واتطمنت عليه وقفت من علي السرير واتحركت للمطبخ عشان تفتطر
دخلة اسراء المطبخ وهي بتفكر فيه وفي كلامه
-كل مره يقول كلمه تعلقني بيه اكتر
قالتها اسراء بصوت مسموع
…………………
وصل مروان البيت عند محمد وكان بيت جميل والاثاث فيه راقي جدا و قليل
-ادخلوا اتفضلوا
قالها محمد
=مشاء الله البيت زوقه حلو اوي يا محمد مش زوقك دا
قالها مروان
-لا طبعا زوق مراتي
مراتك
قالها خالد ومروان باندهاش
-ما انا نسيت اقولكم ان متجوز
خرجة مع كلام محمد شابه في 25 من عمرها اسمها سحر تلبس عبايه وطرحه متوسطة الجمال
*اهلا اهلا نورتونا
-دي سحر مراتي
=انت اتجوزة امتا
-من شهر هي بنت الراجل العلجني
=واتجوزة في الظروف دي الحب ولع في الدره
قالها مروان بهزار وكان خالد بيشوف الحوار البيدور وبيضحك
ضحكت سحر وهي مش فاهمه حاجه وقالت ثواني والاكل هيكون جاهز
…………………
بعد ساعه
كانت اسراء جهزة ونزله من البيت سلمت علي اهلها ووصلت قدام البيت
كان في عربيه واقفه وواقف جنبها اتنين اول ما شافوها قرب واحد منها
-صباح الخير انسه اسراء
=صباح النور
-انا سيف ودا رمزي احناالمسؤلين عن حمايتك
=بردو
-متقلقيش مروان باشا مفهمنا الوضع ومش هتحسي بوجودنا حواليكي
=تمام
-اتفضلي
…………………
كان مروان وخالد خلصوا اكل وقعدو
اجه محمد دخلهم الاوضه الهيناموا فيها عشان يرتاحوا وخرج
-احنا هنقعد في البيت ومراته
قالها مروان
=يعم هو احنا هنقعد احنا لو جينا ننام كل يومين يبقا من عند ربنا وهي اامن علينا من اوتيل او شقه
-اشمعنا
=لان هي خبت محمد يبقا اكيد هتخبينا
-وجهة نظر
=نام يعم
ارتاح خالد علي السرير وطلع مروان تلفونه عشان يكلم اسراء
………………..
كانت اسراء سرحانه في الطريق لما رن تلفونها وفاقة وردة اول ما شافت ان هو مروان
-الو
=حبيبي انت فين
-في العربيه مع الحرس الانت بعتهم
=اتمني ان ميكونش حد فيهم مضايقك
-لا خالص
=طب كويس متبعديش عنهم بقا
-حاضر
=انا هنام شويه ولما اصحي هكلمك
-قاعد فين
=في بيت واحد صاحبي هنا
-تمام
=سلام
-سلام
………………
قفل مروان التلفون وبص علي خالد شافه نام بسرعه
ابتسم وقال سبحان من جمعنا تاني زي ايام الكليه
نام علي السرير وغمض عنيه وسرعان ما دخل في نوم عميق
…………………..
رجعت اسراء لسرحانها بعد ما قفلة مع مروان ونزلة طلعت المكتب
كان سيف وراها
-انت رايح فين
قالتها اسراء
=هطلع مع حضرتك
-لا مينفعش خليك تحت
=متقلقيش محدش هيحس بيا
-بس……
قاطعها سيف
=انا معايا اوامر مش اسيبك ثواني غير عند بيتك ومش اي حد هيطلع عندك
لفت اسراء وشها من غير ما ترد وطلعت مكتابها

 

 

 

-كدا كفايه
=لا يا مامي كملي بقا

- Advertisement -

قد يعجبك ايضا

اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق