[في الوقت الغلط] [بقلم الاء خالد ابو العز

[في الوقت الغلط]

[بقلم الاء خالد ابو العز]

(الجزء الحادي عشر)

-سكتي لي يا ماما

=هكمل اهو استني

 

 

 

 

بعد ما الحارس عرف سعيد ان الراجل هرب

-انت بتقول ايه

قالها سعيد وهو بيقف وبيجري للباب

فتح مروان عنيه في صوت سعيد

-ماما في ايه

=مفيش حاجه يا حبيبي نام

-ماما انا بقول في ايه

*الراجل هرب والحراس اتقتلوا

قالتها اسراء وهي علي وشها تعبير اندهاش ممزوج بالخوف

-انت بتقولي ايه

قالها مروان وهو بيقف وبيتحرك ليها

=رايح فين يا مروان

-نازل يا ماما انا مسدسي فين

=انت مش هتتحرك من هنا غير لما نروح

-ماما انا هنزل يعني هنزل

*انت مش هتنزل افرض نزلة وهما طلعوا لينا هنا

قربت اسراء من الباب وقفلته بالمفتاح

…………………….

كان سعيد بيجري في المستشفي لغرفة المراقبه بعد ما اتاكد من كلام الحارس

وصل سعيد غرفة المراقبه واول ما شاف ان هما وقعوا انظام وفصلوا الكميرات عرف ان هما لسه في المستشفي واستنتج ان هما هيتحركوا علي الاوضه بتاعة مروان

…………………….

في الوقت دا كانت الممرضه طلعه للدور الرابع في حظر وبتبص حواليها و وصلة قدام اوضة مروان وبصت للباب

-انا اسفه انا محتاجه الفلوس دي وانت اكيد تستاهل الهما هيعملوه فيك

قالت الممرضه كدا وهي بتبص للباب ولفة وشها

كملت طريقا للاوضه الفيها راشد ورجالته

وفتحت الباب ودخلة

…………………….

كان سعيد بيجري علي السلم عشان يطلع للاوضه وصل للدور الرابع و راح للحراسه الاتقتلت واخد منهم مسدسين وجري وكمل طلوعه لفوق

……………………

كان مروان ماسك سكينه وواقف ورا الباب لدخول اي حد

وفجاه حاول حد يفتح الباب

-مروان افتح انا سعيد

…………………..

-انا كدا عملت العليا الظابط في الاوضه معاه 3 ستات والتاني تحت مشغول في دا حصل ازاي

=هتخرجينا ازاي

قالها هلال مساعد راشد

-خلص بس وانا هخرجك من مخرج الطوارء

=ماشي

-عايز حاجه تانيه يا شيخنا

*بارك الله فيكي يا بنتي

-اهم حاجه اول ما تخرج ما تنسنيش

*يلا يا هلال اتحرك

………………..

دخل سعيد الاوضه وقفل تاني

-امسك المسدس دا وانت يا منه خدي المسدس دا اسراء خدي السكينه

=فهمني في ايه

-استني يا مروان اسراء اقعدي علي الارض هنا واتداري في الكرسي واليقرب منك اضربيه بالسكينه ولفيها وطنط خدي ساتر في اي حاجه

=فهمني بقا

-هما لسه في المستشفي وانا مش عارف فين

=يعني جاين علي هنا

-احتمال كبير

=منه لو ضربنا اضربي في اي حته تقابلك اسراء متخفيش اهم حاجه تتداري كوييس عشان ميضربش عليكوا نار

…………………..

خرجوا من الاوضه ومشوا في الممر بهدوء لحد ما وصلوا قدام الباب

شاور هلال لواحد من الرجاله بتوعه ان يفتح الباب

حاول الراجل ان يفتح الباب ولكن عرف ان مقفول من جوا

…………………

-سعيد

=ايه

-تعاله نعمل زي زمان

=يلا

-اسراء منه استخبو كويس وانت يا ماما

في الوقت دا كان الباب بيحاولوا يفتحوه

استخبي مروان وسعيد والكل وقفلوا النور

………………….

-مش بيفتح يا شيخنا

=اكسر الباب

*ايوا بس يا شخنا………

قاطعه راشد

=اكسر الباب

-اوامرك يا شيخنا

بداء اتنين من الرجاله يكسروا الباب لحد ما اتفتح

………………

دخل الرجاله في حظر يشوفوا الجو جوا وكان راشد وهلال وراهم

-وينهم

=اكيد هربوا او دا فخ لينا

-لالالا انا عارف هما هنا بس مستخبين اطلع بدل ما والله افتش عليك ولو مسكت حد جبلك لاقتله جدامك

اول ما سمع مروان كلامه خاف لان اقرب حد كان ليه والدته

طلع مروان وخرج ليه اول ما شافه راشد ابتسم

-اخيرا جيتك والله لاكل جلبك

=ههههههه مش هتعرف زي كل مره

-هتشوف هالمره هادي طلع كل في الاوضه يا ولد

بدات الرجاله تتحرك ويطلعم والكل طلع الا سعيد فكان سعيد مستخبي تحت السرير وكان مروان هو العارف مكانه

-هلال اخرج ولو الظابط التاني اجه خلص عليه وسيبلي دول

=يا شيخنا اقتله وخلاص خلينا نلحق نهرب

-لاااااا انا ما اقتله هو انا اقتل عيلته كلهااا واسيبه يعيش في عزاب ويتمنه الموت كل يوم

خرج هلال وفضل راشد و اتنين معاه بس

اشار مروان اشاره يعرفها سعيد

وضرب سعيد الاتنين الورا راشد كان مروان طلع سلاحه وضرب راشد في رجليه

طلعت منه سلاحها و وقع راشد علي الارض

-يا هلال اقتلهم

قالها راشد بعد ما وقع

دخل هلال و 3 رجاله معاه وبدا في ضرب النار جرا مروان واخد ساتر هو ومنه و اسراء رجعت وقعدة في ركن في الاوضه وكان سعيد لسه مستخبي وضرب هلال في صدره بالرصاص هو والمعاه

مات الكل الا راشد طلع سعيد وبصله وقاله

=انت الهتتمنه الموت كل يوم

قالها سعيد

-علي الاقل انا هموت هدخل الجنه مع ولادي الصحبك جتلهم لكن انتم داخلين جهنم

=يا راجل انت مصدق نفسك

*سيبه يا عم عايش في عالم تاني شكله

رجع مروان وسعيد لورا يقعدوا بعد ما بعدوا عنه السلاح

اطمن مروان علي منه و والدته وشاف اسراء قاعده حطه اديها علي عنيها و بتعيط

-اسراء

قلها مروان بحزن وقلق

-انت حصلك حاجه

=انا كويسه بس خايفه

قالتها اسراء من بين عياطها

-اهدي متخافيش انا جنبك خلاص كل حاجه خلصت

بدات اسراء تعيط بزياده وهو قرب منها وضمها ليه بحنان عشان يطمنها

حسة اسراء بهدوء وان هي بتهدا اول ما ضمها ليه

بعد ساعه

كانت الشرطه وصلت بدء التحقيق والكلام وكانت اسراء بتاحول متبصش علي الجسس ولا الدم

كانت اسراء تعبت من الكلام والتحقيق والمنظر وفجاه رن تلفونها واستوعبت ان الساعه 10:30

-مين بيرن

قالها مروان

=عمو اسامه

-طيب ردي

=هخرج برا ارد

-ماشي

خرجة اسراء ترد وكان مروان واقف يبص عليها

-الو

=انت فين يا اسراء مش احنا متفقين انك تروحي 10 بالكتير

-حصل حاجات كتير مش عرفه احكيلك عليها الوقتي

=طب انت فين

-لسه في المستشفي

=طيب انا جايلك

-لي

=عشان هنروح سوا لان قولة لابوكي انك معايا

-ماشي لما توصل هنا كلمني

=طيب

قفلت اسراء وراحت لمروان

-مروان

=ايوا يا حبيبي

-انا همشي

=ازاي

-عمو اسامه هيجي ياخدني

=طيب احنا كلنا هننزل سوا اهو

-ماشي هروح لطنط اشوفها

=ماشي

………………….

خرج مروان وسعيد برا وهو بيفكر وخايف ان هي تغير رايها وان هي تخاف منه ومن قربها ليه خرج مروان من تفكيره علي صوت سعيد

-مروان محرم بيه علي التلفون

اخد مروان من سعيد التلفون

=الو

-انت كويس

=الحمدلله

-انا بعت قوة علي بيتك حاول ترتاح وبكرا تجيلي

=حاضر يا باشا

قفل محرم ونزل مروان التلفون واداه لسعيد

-قالك ايه

=في قوه عند البيت وعايزني اروح ارتاح واروح ليه بكرا

-والله انا مش عارف اقولك ايه علي كل الانت بتمر بيه دا

=اوقات بندم ان طلعت ظابط وان معرض الكل للخطر

-انت ربنا جعلك سبب انك تحمي الناس دي يبني

=بس انا خايف

-اول مره تخاف يا مروان

=لان الوقتي اهلي وانت وحتي البنت ال قولت هتعوضني وحبتها في خطر بسببي

-هتعدي ان شاء الله

…………………

-خلاص كدا كل حاجه اتظبطت

قالتها والدة مروان لاسراء

=تمام يا طنط

-اسراء

=ايوا يا طنط

-عيزه اقولك علي حاجه انت زي بنتي

=عارفه الهتقوليه ومتقلقيش انا مش هبعد عنه ولا خايفه منه انا خايفه عليه وعليكم انا حبيته من اول يوم شوفته فيه ورخامته عليا ومعكسته ليا هو نظرته ليا بس بطمني ودا كفايه عندي

-الله يطمنك يا بنتي

*اسراء تلفونك بيرن

قالتها منه

=ثواني

ردة اسراء

-الو

=انا تحت

-هنزل حالا

قفلت اسراء وراحت فتحت الباب

-مروان عمو اسامه اجه

=طب يلا يا ماما هنتحرك احنا كمان

قامت والدة مروان واخته واتحرك الكل

كان مروان واسراء مشين جنب بعض

بعد صمت دام لدقايق اتكلم مروان

-اسراء لو انت خايفه مني…….

=انا خايفه عليك ومش هبعد عنك فمتكملش يا مروان

-عرفتي منين ان هقول كدا

=لان مامتك قالت كدا بردو وانا رديت عليها نفس الرد وهقوله تاني انا مش خايفه منك انا خايفه عليك

-كلامك طمني وخوفني عليكي

=بس انا مش خايفه

-ازاي بتقولي انك مش خايفه ف……….

=لان انت جنبي

فرح مروان من رد اسراء و وقف وبص ليها

-انا بحبك

سمعت اسراء الكلمه وكانت هطير من الفرحه فهو اعترف ليها اكتفت بان هي ابتسمت بخجل و وطت راسها ومشت

مشي جنبها مروان

-طب ردي عليا باي حاجه دا احنا كنا هنموت من ساعه

بصت ليه اسراء بضيق

-خلاص متزعليش

=تحب تموت الوقتي

-لا خلاص هههههه

=عمو اسامه

قالتها اسراء اول ما شافت اسامه

*انا عايز افهم ايه الحصل بالظبط

-انا هفهم حضرتك

بدء مروان يحكي ل اسامه كل الحصل وهو بيبص لاسراء وعلي وشه ملاح خوف

خلص مروان كلام وقبل ما يسكت قال

-انا هكون متفهم حضرتك لو رفضة ان اخطبها او انك تساعدني

*القرار باديها

=انا مش هبعد عنه

ابتسم مروان

*يبقا انا هساعدك

-شكرا لحضرتك

*يلا يا اسراء

-انا همشي وراكم

=ماشي

-متنزليش من البيت مفهوم

=حاضر خلي بالك علي نفسك

-وانت كمان

*انا واقف

=هو انا قولة حاجه

*لا يا بت قولي اركبي

ضحك مروان واسراء وركبت العربيه واتحركوا

……………..

-اسراء انت متاكده من قرارك

قالها اسامه

=اها انا بحبه ومش هسيبه

-طيب

=انت غيرة رايك فيه

-لا بس خايف عليكي

=متخفش انا مطمنه ليه

…………….

-مالك كدا مبسوط

قالها سعيد

=سوق وانت ساكت

-شكلك قولتها

=يعم اسكت يعم

-تبقا قولتها

*ايوااا بقااا

قالتها منه

=هتسكتو ولا لا

-خلاص يعم سكتنا

…………….

وصلت اسراء لتحت البيت وحاولة تتظاهر بالهدوء عشان اهلها مش يلاحظوا حاجه

كانت لسه قدام الباب وقبل ما تفتح الباب

-انا هقول لابوكي ان مروان جاي بكرا

=طيب

فتحت اسراء الباب وبمجرد دخولها

-كنت فين يا اسراء قلقتينا عليكي

قالها والد اسراء

=كانت معايا يا مسعد ايه خايف عليها مني

-لا طبعا هي بس مكنتش بترد

=انا كنت مشغلها كتير النهارده وحطتها تحت ضغط عشان اشوف هتتصرف ازاي بس طلعت بطل

-شاطره يا روح بابا

*انا هروح اغير هدومي

=يلا ياختي فين الاكل ولا هتجوعوني يا مسعد

+ثواني وهيتحط

قالتها والدة اسراء من المطبخ

=طب تعاله انت عايزك

……………….

دخلة اسراء اوضتها وهي مش عارفه تفرح ولا تعيط من الحصل طول اليوم

طلعت تلفونها عشان ترن علي مروان وتطمن عليه

…………………

كان مروان في طريقه للبيت وكان كتفه بيوجعه

-روح خد العلاج ومنوم ونام خليك ترتاح

قالها سعيد

=ان شاء الله

*انا كل حاجه معايا ندخل البيت بس وهديلك علاجك

=ماشي يا ماما

+مروان اسراء بترن

قالتها منه وهي بتدي التلفون لمروان

………………..

-الو

=الو وصلت

-لسه في الطريق

=صوتك ماله

-تعبان بس شويه

=تروح وترتاح بقا

-حاضر اهلك قالو حاجه

=لا عمو اسامه انقزني

-طب تمام حاولي تهدي وتنامي كويس

=مش هنام غير لما تروح وتطمني

-حاضر هوصل واكلمك

=ماشي سلام

………………

قفل مروان وقال

-هو الانا بعمله دا صح

=انت بتحبها وبتحاول تعمل كل الانت تقدر عليه

قالها سعيد

-بس انا معرضها لخطر

=مفيش خطر ولا حاجه انا امنت كل حاجه و مفيش اي حاجه هتحصل تاني

-متاكد

=متقلقش

-يااارب

وصل مروان البيت و دخل اهلو البيت[في الوقت الغلط]

[بقلم الاء خالد ابو العز]

(الجزء الحادي عشر)

-سكتي لي يا ماما

=هكمل اهو استني

 

 

 

 

بعد ما الحارس عرف سعيد ان الراجل هرب

-انت بتقول ايه

قالها سعيد وهو بيقف وبيجري للباب

فتح مروان عنيه في صوت سعيد

-ماما في ايه

=مفيش حاجه يا حبيبي نام

-ماما انا بقول في ايه

*الراجل هرب والحراس اتقتلوا

قالتها اسراء وهي علي وشها تعبير اندهاش ممزوج بالخوف

-انت بتقولي ايه

قالها مروان وهو بيقف وبيتحرك ليها

=رايح فين يا مروان

-نازل يا ماما انا مسدسي فين

=انت مش هتتحرك من هنا غير لما نروح

-ماما انا هنزل يعني هنزل

*انت مش هتنزل افرض نزلة وهما طلعوا لينا هنا

قربت اسراء من الباب وقفلته بالمفتاح

…………………….

كان سعيد بيجري في المستشفي لغرفة المراقبه بعد ما اتاكد من كلام الحارس

وصل سعيد غرفة المراقبه واول ما شاف ان هما وقعوا انظام وفصلوا الكميرات عرف ان هما لسه في المستشفي واستنتج ان هما هيتحركوا علي الاوضه بتاعة مروان

…………………….

في الوقت دا كانت الممرضه طلعه للدور الرابع في حظر وبتبص حواليها و وصلة قدام اوضة مروان وبصت للباب

-انا اسفه انا محتاجه الفلوس دي وانت اكيد تستاهل الهما هيعملوه فيك

قالت الممرضه كدا وهي بتبص للباب ولفة وشها

كملت طريقا للاوضه الفيها راشد ورجالته

وفتحت الباب ودخلة

…………………….

كان سعيد بيجري علي السلم عشان يطلع للاوضه وصل للدور الرابع و راح للحراسه الاتقتلت واخد منهم مسدسين وجري وكمل طلوعه لفوق

……………………

كان مروان ماسك سكينه وواقف ورا الباب لدخول اي حد

وفجاه حاول حد يفتح الباب

-مروان افتح انا سعيد

…………………..

-انا كدا عملت العليا الظابط في الاوضه معاه 3 ستات والتاني تحت مشغول في دا حصل ازاي

=هتخرجينا ازاي

قالها هلال مساعد راشد

-خلص بس وانا هخرجك من مخرج الطوارء

=ماشي

-عايز حاجه تانيه يا شيخنا

*بارك الله فيكي يا بنتي

-اهم حاجه اول ما تخرج ما تنسنيش

*يلا يا هلال اتحرك

………………..

دخل سعيد الاوضه وقفل تاني

-امسك المسدس دا وانت يا منه خدي المسدس دا اسراء خدي السكينه

=فهمني في ايه

-استني يا مروان اسراء اقعدي علي الارض هنا واتداري في الكرسي واليقرب منك اضربيه بالسكينه ولفيها وطنط خدي ساتر في اي حاجه

=فهمني بقا

-هما لسه في المستشفي وانا مش عارف فين

=يعني جاين علي هنا

-احتمال كبير

=منه لو ضربنا اضربي في اي حته تقابلك اسراء متخفيش اهم حاجه تتداري كوييس عشان ميضربش عليكوا نار

…………………..

خرجوا من الاوضه ومشوا في الممر بهدوء لحد ما وصلوا قدام الباب

شاور هلال لواحد من الرجاله بتوعه ان يفتح الباب

حاول الراجل ان يفتح الباب ولكن عرف ان مقفول من جوا

…………………

-سعيد

=ايه

-تعاله نعمل زي زمان

=يلا

-اسراء منه استخبو كويس وانت يا ماما

في الوقت دا كان الباب بيحاولوا يفتحوه

استخبي مروان وسعيد والكل وقفلوا النور

………………….

-مش بيفتح يا شيخنا

=اكسر الباب

*ايوا بس يا شخنا………

قاطعه راشد

=اكسر الباب

-اوامرك يا شيخنا

بداء اتنين من الرجاله يكسروا الباب لحد ما اتفتح

………………

دخل الرجاله في حظر يشوفوا الجو جوا وكان راشد وهلال وراهم

-وينهم

=اكيد هربوا او دا فخ لينا

-لالالا انا عارف هما هنا بس مستخبين اطلع بدل ما والله افتش عليك ولو مسكت حد جبلك لاقتله جدامك

اول ما سمع مروان كلامه خاف لان اقرب حد كان ليه والدته

طلع مروان وخرج ليه اول ما شافه راشد ابتسم

-اخيرا جيتك والله لاكل جلبك

=ههههههه مش هتعرف زي كل مره

-هتشوف هالمره هادي طلع كل في الاوضه يا ولد

بدات الرجاله تتحرك ويطلعم والكل طلع الا سعيد فكان سعيد مستخبي تحت السرير وكان مروان هو العارف مكانه

-هلال اخرج ولو الظابط التاني اجه خلص عليه وسيبلي دول

=يا شيخنا اقتله وخلاص خلينا نلحق نهرب

-لاااااا انا ما اقتله هو انا اقتل عيلته كلهااا واسيبه يعيش في عزاب ويتمنه الموت كل يوم

خرج هلال وفضل راشد و اتنين معاه بس

اشار مروان اشاره يعرفها سعيد

وضرب سعيد الاتنين الورا راشد كان مروان طلع سلاحه وضرب راشد في رجليه

طلعت منه سلاحها و وقع راشد علي الارض

-يا هلال اقتلهم

قالها راشد بعد ما وقع

دخل هلال و 3 رجاله معاه وبدا في ضرب النار جرا مروان واخد ساتر هو ومنه و اسراء رجعت وقعدة في ركن في الاوضه وكان سعيد لسه مستخبي وضرب هلال في صدره بالرصاص هو والمعاه

مات الكل الا راشد طلع سعيد وبصله وقاله

=انت الهتتمنه الموت كل يوم

قالها سعيد

-علي الاقل انا هموت هدخل الجنه مع ولادي الصحبك جتلهم لكن انتم داخلين جهنم

=يا راجل انت مصدق نفسك

*سيبه يا عم عايش في عالم تاني شكله

رجع مروان وسعيد لورا يقعدوا بعد ما بعدوا عنه السلاح

اطمن مروان علي منه و والدته وشاف اسراء قاعده حطه اديها علي عنيها و بتعيط

-اسراء

قلها مروان بحزن وقلق

-انت حصلك حاجه

=انا كويسه بس خايفه

قالتها اسراء من بين عياطها

-اهدي متخافيش انا جنبك خلاص كل حاجه خلصت

بدات اسراء تعيط بزياده وهو قرب منها وضمها ليه بحنان عشان يطمنها

حسة اسراء بهدوء وان هي بتهدا اول ما ضمها ليه

بعد ساعه

كانت الشرطه وصلت بدء التحقيق والكلام وكانت اسراء بتاحول متبصش علي الجسس ولا الدم

كانت اسراء تعبت من الكلام والتحقيق والمنظر وفجاه رن تلفونها واستوعبت ان الساعه 10:30

-مين بيرن

قالها مروان

=عمو اسامه

-طيب ردي

=هخرج برا ارد

-ماشي

خرجة اسراء ترد وكان مروان واقف يبص عليها

-الو

=انت فين يا اسراء مش احنا متفقين انك تروحي 10 بالكتير

-حصل حاجات كتير مش عرفه احكيلك عليها الوقتي

=طب انت فين

-لسه في المستشفي

=طيب انا جايلك

-لي

=عشان هنروح سوا لان قولة لابوكي انك معايا

-ماشي لما توصل هنا كلمني

=طيب

قفلت اسراء وراحت لمروان

-مروان

=ايوا يا حبيبي

-انا همشي

=ازاي

-عمو اسامه هيجي ياخدني

=طيب احنا كلنا هننزل سوا اهو

-ماشي هروح لطنط اشوفها

=ماشي

………………….

خرج مروان وسعيد برا وهو بيفكر وخايف ان هي تغير رايها وان هي تخاف منه ومن قربها ليه خرج مروان من تفكيره علي صوت سعيد

-مروان محرم بيه علي التلفون

اخد مروان من سعيد التلفون

=الو

-انت كويس

=الحمدلله

-انا بعت قوة علي بيتك حاول ترتاح وبكرا تجيلي

=حاضر يا باشا

قفل محرم ونزل مروان التلفون واداه لسعيد

-قالك ايه

=في قوه عند البيت وعايزني اروح ارتاح واروح ليه بكرا

-والله انا مش عارف اقولك ايه علي كل الانت بتمر بيه دا

=اوقات بندم ان طلعت ظابط وان معرض الكل للخطر

-انت ربنا جعلك سبب انك تحمي الناس دي يبني

=بس انا خايف

-اول مره تخاف يا مروان

=لان الوقتي اهلي وانت وحتي البنت ال قولت هتعوضني وحبتها في خطر بسببي

-هتعدي ان شاء الله

…………………

-خلاص كدا كل حاجه اتظبطت

قالتها والدة مروان لاسراء

=تمام يا طنط

-اسراء

=ايوا يا طنط

-عيزه اقولك علي حاجه انت زي بنتي

=عارفه الهتقوليه ومتقلقيش انا مش هبعد عنه ولا خايفه منه انا خايفه عليه وعليكم انا حبيته من اول يوم شوفته فيه ورخامته عليا ومعكسته ليا هو نظرته ليا بس بطمني ودا كفايه عندي

-الله يطمنك يا بنتي

*اسراء تلفونك بيرن

قالتها منه

=ثواني

ردة اسراء

-الو

=انا تحت

-هنزل حالا

قفلت اسراء وراحت فتحت الباب

-مروان عمو اسامه اجه

=طب يلا يا ماما هنتحرك احنا كمان

قامت والدة مروان واخته واتحرك الكل

كان مروان واسراء مشين جنب بعض

بعد صمت دام لدقايق اتكلم مروان

-اسراء لو انت خايفه مني…….

=انا خايفه عليك ومش هبعد عنك فمتكملش يا مروان

-عرفتي منين ان هقول كدا

=لان مامتك قالت كدا بردو وانا رديت عليها نفس الرد وهقوله تاني انا مش خايفه منك انا خايفه عليك

-كلامك طمني وخوفني عليكي

=بس انا مش خايفه

-ازاي بتقولي انك مش خايفه ف……….

=لان انت جنبي

فرح مروان من رد اسراء و وقف وبص ليها

-انا بحبك

سمعت اسراء الكلمه وكانت هطير من الفرحه فهو اعترف ليها اكتفت بان هي ابتسمت بخجل و وطت راسها ومشت

مشي جنبها مروان

-طب ردي عليا باي حاجه دا احنا كنا هنموت من ساعه

بصت ليه اسراء بضيق

-خلاص متزعليش

=تحب تموت الوقتي

-لا خلاص هههههه

=عمو اسامه

قالتها اسراء اول ما شافت اسامه

*انا عايز افهم ايه الحصل بالظبط

-انا هفهم حضرتك

بدء مروان يحكي ل اسامه كل الحصل وهو بيبص لاسراء وعلي وشه ملاح خوف

خلص مروان كلام وقبل ما يسكت قال

-انا هكون متفهم حضرتك لو رفضة ان اخطبها او انك تساعدني

*القرار باديها

=انا مش هبعد عنه

ابتسم مروان

*يبقا انا هساعدك

-شكرا لحضرتك

*يلا يا اسراء

-انا همشي وراكم

=ماشي

-متنزليش من البيت مفهوم

=حاضر خلي بالك علي نفسك

-وانت كمان

*انا واقف

=هو انا قولة حاجه

*لا يا بت قولي اركبي

ضحك مروان واسراء وركبت العربيه واتحركوا

……………..

-اسراء انت متاكده من قرارك

قالها اسامه

=اها انا بحبه ومش هسيبه

-طيب

=انت غيرة رايك فيه

-لا بس خايف عليكي

=متخفش انا مطمنه ليه

…………….

-مالك كدا مبسوط

قالها سعيد

=سوق وانت ساكت

-شكلك قولتها

=يعم اسكت يعم

-تبقا قولتها

*ايوااا بقااا

قالتها منه

=هتسكتو ولا لا

-خلاص يعم سكتنا

…………….

وصلت اسراء لتحت البيت وحاولة تتظاهر بالهدوء عشان اهلها مش يلاحظوا حاجه

كانت لسه قدام الباب وقبل ما تفتح الباب

-انا هقول لابوكي ان مروان جاي بكرا

=طيب

فتحت اسراء الباب وبمجرد دخولها

-كنت فين يا اسراء قلقتينا عليكي

قالها والد اسراء

=كانت معايا يا مسعد ايه خايف عليها مني

-لا طبعا هي بس مكنتش بترد

=انا كنت مشغلها كتير النهارده وحطتها تحت ضغط عشان اشوف هتتصرف ازاي بس طلعت بطل

-شاطره يا روح بابا

*انا هروح اغير هدومي

=يلا ياختي فين الاكل ولا هتجوعوني يا مسعد

+ثواني وهيتحط

قالتها والدة اسراء من المطبخ

=طب تعاله انت عايزك

……………….

دخلة اسراء اوضتها وهي مش عارفه تفرح ولا تعيط من الحصل طول اليوم

طلعت تلفونها عشان ترن علي مروان وتطمن عليه

…………………

كان مروان في طريقه للبيت وكان كتفه بيوجعه

-روح خد العلاج ومنوم ونام خليك ترتاح

قالها سعيد

=ان شاء الله

*انا كل حاجه معايا ندخل البيت بس وهديلك علاجك

=ماشي يا ماما

+مروان اسراء بترن

قالتها منه وهي بتدي التلفون لمروان

………………..

-الو

=الو وصلت

-لسه في الطريق

=صوتك ماله

-تعبان بس شويه

=تروح وترتاح بقا

-حاضر اهلك قالو حاجه

=لا عمو اسامه انقزني

-طب تمام حاولي تهدي وتنامي كويس

=مش هنام غير لما تروح وتطمني

-حاضر هوصل واكلمك

=ماشي سلام

………………

قفل مروان وقال

-هو الانا بعمله دا صح

=انت بتحبها وبتحاول تعمل كل الانت تقدر عليه

قالها سعيد

-بس انا معرضها لخطر

=مفيش خطر ولا حاجه انا امنت كل حاجه و مفيش اي حاجه هتحصل تاني

-متاكد

=متقلقش

-يااارب

وصل مروان البيت و دخل اهلو البيت واخد سعيد عشان يمر علي الحراسه الموجوده

………………

فتحت اسراء الباب وقبل ما تخرج سمعت اسامه بيحكي لوالدها عن مروان وان هو عايز يجي بكرا يخطوبها علطول وكانت اسراء مبتسمه وفرحانه

لكن راحت ابتسامتها دي بسرعه ومادامتش فرحتها

 

 

 

 

 

 

-يلا ونكمل الباقي جوا في الاوضه

=هيييييه يلا بسرعه يا مريم واخد سعيد عشان يمر علي الحراسه الموجوده

………………

فتحت اسراء الباب وقبل ما تخرج سمعت اسامه بيحكي لوالدها عن مروان وان هو عايز يجي بكرا يخطوبها علطول وكانت اسراء مبتسمه وفرحانه

لكن راحت ابتسامتها دي بسرعه ومادامتش فرحتها

 

 

 

 

 

 

-يلا ونكمل الباقي جوا في الاوضه

=هيييييه يلا بسرعه يا مريم

Related posts

Leave a Comment