الجمهورية اليوم دوت كوم
موقع اخباري شامل اخبار عربية وعالمية وظائف اهرام الجمعة خدمة الاسعار

في الوقت الغلط] بقلم الاء خالد ابو العز

- Advertisement -

[في الوقت الغلط]

(الجزء التاسع)

-طيب هنكمل بس شويه صغيرين

=ماشي

 

 

 

 

 

بعد ما اتصاب مروان برصاصه اجت في كتفه وقع علي الارض بسبب الالم الاتعرض ليه

شاف سعيد مروان لما وقع وان الارهابي رجع عشان يتاكد ان هو مات

لاحظ ان الارهابي ان سعيد بيجري متجه ليه رجع وهرب

-مروان مروان

قالها سعيد وهو بيرفع راس مروان

=انا كويس جت في كتفي

-الحمدلله يلا قوم معايا

=هرب

-هنجيبه متقلقش

اتحرك مروان وسعيد للعربيات

………………

كانت اسراء بتقراء قران وبتعيط فهي قلقانه عليه وعدم ردو بياكد ان هو فيه حاجه

رجعت اسراء ترن تاني كتير ومفيش اي استجابه

-يااارب استر يااارب استر

قالتها اسراء من بين عياطها

………………

-هنستني هنا لما الاسعاف يجي عشان ياخدك

قالها سعيد وهو بيقعد جنب مروان

=يعم يلا ونروح علي المستشفي

-انا كلمتهم اسمع الكلام يا مروان

=طيب

-اها فيه واحد لقوه مستخبي وسلم نفسه وعايز يشوفك

=هاته

-هات الواد يبني

بعد دقيقه

-اهو يا مروان

رفع مروان عينه شاف شاب في العشرين من عمره

=انت الكنت بتبعت المعلومات

-ايوا يا باشا

=ااسمك ايه

-معاز

=سعيد حط حمايه علي اهله لان هيعرفوا ان هو البلغنا عشان ميحصلش لحد حاجه

-الله يكرمك يا باشا

*تمام

=انت هتيجي معانا عشان ناخد منك المعلومات المعاك وكل ما هتساعد هعرف اخرجك اسرع

-حاضر

=روح انت

=سعيد هاتلي تلفوني من العربيه كدا

*حاضر

بعد ثواني جاب سعيد التلفون

-ينهار اسود

=في ايه

-85 رنه

=كل دا من مين

-استني هقولك اهو

………………

الساعه 7 :15

كانت اسراء بتعيط لان مش عارفه هو فين لحد ما رن تلفونها

-مروان

قالتها اسراء اول ما ردة

=حبيبتي

زاد عياط اسراء بعد ما سمعت صوته

=اهدي بس مالك

-انت كنت فين انا كنت هموت من الخوف

=كنت في ماموريه

-انت كويس

=بقيت كويس لما سمعت صوتك

=اه براحه يا عم سعيد مش كدا

*معلش الاسعاف علي وصول

-اسعاف في ايه يا مروان

=مفيش يا حبيبتي حاجه انا كويس

=ااااه

*بوريها انك كويس

-مروان ركز معايا في ايه

=مفيش اتصبت في كتفي بس

-انت بتقول ايه؟ انت فين؟

=انا مستني الاسعاف وهروح علي المستشفي

-مستشفي ايه

قالتها اسراء بين عياطها

=ممكن تهدي انا كويس

-هتروح مستشفي ايه

=الشرطه اكيد

-انا هجيلك علي هناك حالا

=لا

-هو ايه ال لا

=متنزليش بدري كدا لوحدك استني لمعادك وابقي انزلي

-انا بلبس وجايه يا مروان

=طب استني هبعتلك عربيه

-انا لسه هستني

=معلش متنزليش لوحدك

-حاضر بس بسرعه

=سلام

………….

قفل مروان وبص لسعيد

-ابعت سواق للعنوان الهقوله دا

=قول

…………

كانت اسراء بتلبس وهي بتعيط ومش عارفه تتصرف ازاي

دخلة والدة اسراء

-اسراء مالك رايحه فين

=واحده صحبتي يا ماما عملة حادثه وهروح ليها المستشفي

-طب استني هصحي بابا يوديكي

=لا يا ماما انا طلبت اوبر

-هتمشي بدري كدا لوحدك

=متقلقيش

– بس يا بنتي

قاطعتها اسراء

=انا هنزل استني العربيه تحت

ونزلة اسراء من غير ما تسمع رد والدتها فهي كانت بتهرب لان مش عارفه ترد تقول ايه

…………

وصل الاسعاف وركب مروان وبدا يتحرك للمستشفي كان مروان بدا يتعب فهو بينزف من بدري والوجع بيزيد في كتفه

-سعيد

=نعم

-لما نوصل واسراء تيجي حاول تهديها ومتكلمش امي لحد ما اخرج من العمليات

=حاضر

-محرم بيه عرف

=محرم بيه في المستشفي الوقتي

-طيب

ساد الصمت طول الطريق

…………..

انتظرة اسراء العربيه لمدة 10 دقايق ووصلة ونزل منها شاب بيتكلم صعيدي وقال

-انت الانسه اسراء

=ايوا

-اتفضلي

فتح ليها الباب وركبت وطول الطريق كانت بتعيط بهدوء

……………

وصل مروان المستشفي ودخل علي العمليات علطول

كان سعيد ومحرم برا وقفين بيتكلموا عن الحصل في الماموريه

……………

وصلة اسراء المستشفي وقبل ما تنزل قالت

-تعرف هو في اي دور

=لا يا فندم

-طيب شكرا

قالتها اسراء وهي بتنزل وطلعت علي الاستقبال

-لو سمحتي

=ايوا اقدر اساعدك بايه

-في ظابط اجه هنا متصاب في كتفه

=ايوا مروان باشا

شافت اسراء لمعه في عين البنت اول ما زكرة اسم مروان وحست بالغضب ولكن قلقها كان مسيطر عليها

-ايوا هو فين

=في العمليات

-فين دي

=في الدور التاني

-تمام شكرا

طلعت اسراء تجري لحد ما وصلت وشافت محرم وسعيد

شاف محرم اسراء وهي جايه

-تعالي يا بنتي

=هو فين

-جوا اهدي كدا ومتخافيش ‘ سعيد هات لاسراء اي حاجه تشربها تهديها

*حاضر

=لا لا شكرا خليك

-اهدي كدا واجمدي

=انا خايفه

*دا انا مراتي جبل بقا

=لي

-الباشا دا اتصاب مرتين قبل كدا

=بجد ومراتك كانت بتعمل ايه

*في كل مره كانت بتيجي وتفضل ساكته لحد ما افوق واول ما افتح عيني كانت تعيط تقريبا عشان ما موتش

=هههههههه

*ايوا كدا اضحكي سليمه ان شاء الله

……………

بعد نص ساعه خرج مروان من العمليات وقال الدكتور

-هيفوق بعد ساعه او ساعه ونص اكتر من كدا بلغوني هو كويس بس نزف كتير

بدا الكل يتحرك علي الاوضه التنقل فيها مروان

-انا هروح ابلغ والدته

=لا استني يا سعيد انا هبلغها انا خليك جانبه وانا هروح المدريه وارجع كمان شويه

-تمام يا فندم

…………….

دخل اسراء وسعيد الاوضه وفضلوا ساكتين

بعد ساعه وربع فتح مروان عينه

-ااااه

=حمدلله علي السلامه يا بطل

-سلامة ايه انا كتفي مكنش واجعني كدا والرصاصه فيه

كان مروان لسه مشافش اسراء

=هروح ابلغ الدكتور

*حمدلله علي السلامه

-الله يسلمك يا حبيبتي

=ايوا هي الله يسلمك انا سلامة ايه

-عندك مانع

=لا يا عم ربنا ما يجيب موانع وحقها مبطلتش عياط

-بردو بتعيطي

*كنت خايفه عليك

-تقومي تعيطي

*كنت مرعوبه

-طب متعيطيش

=احم احم انا موجود

-وانت موجود بتعمل ايه ما تمشي تروح للدكتور

=كمان بتترضني تمام يا باشا

*مروان عيب

-عيب ايه بس كدا انت اطلع برا يا سعيد بيه

=حبيبي يا مروان بيه وانت اقعدي بعيد عنه لا يستعبط ويعمل حاجه كدا ولا كدا ويقول كنت تحت تاثير البنج

-انا قولة اطلع برا ولا اقوملك

=لا يا عم خلاص ماشي

كانت اسراء بتتفرج علي الحوار البيدور وبتضحك قرب سعيد من الباب وقبل ما يفتحه اتفتح وخبط فيه

-هههههههههه من اعمالك شوفت

كانت اسراء بتحاول تداري ضحكتها ودخل والدة مروان واخته

-معلش يا حبيبي انا اسفه

=ولا يهمك يا طنط اخدتي بطار ابنك مني

-معلش بقا

=انا هروح اجيب الدكتور

كان مروان بيضحك هو واسراء علي سعيد

-مروان يا حبيبي انت كويس

قالتها والدة مروان

=انا بخير يا ماما متقلقيش

-بخير ايه انت مش شايف وصلة لفين

=اهدي يا ماما يعني انت مش شايفه سعيد وانت عارفه الفيها

*اسد اهو يا طنط رغم ان…….

=اطلع برا يا سعيد

*ههههههه طيب اهو

ضحك الكل وكانت اسراء رجعت لورا في خجل ومش عارفه تمشي ولا تفضل موجوده

-هتفضلي تعيطي كتير يا منه

قالها مروان لاخته

=كنت هموت لو جرالك حاجه

-انا كويس اهو تعالي في حضني

جرة منه وحضنة اخوها وكانت اسراء واقفه مبتسمه فهي فرحانه بحنيته

-براحه يا منه متنسيش ان متصاب لسه

=ههههههههه

-ابعدي كدا ثواني

-ماما منه اقدم ليكم اسراء

=احنا اتقابلنا قبل كدا

*اها ازيك

# مشاء الله احلي من منه ما وصفتك يا بنتي

-انت قولتي ليها

=انت عارف ان مش بخبي حاجه عن ماما

-طيب خليكي فاكرها

=انا بهزر معاك اوعي تفضحني

-ليه مش مبخبيش حاجه عن ماما

كانت اسراء و والدة مروان بيتكلموا وبيضحكوا علي منه ومروان

# منه خلاص متتعبيش اخوكي

=حاضر

بدا الكل يتكلم في كلام فرعي ويهزوا واسراء ومنه بيتكلموا سوا ويهزروا

-بدايه مبشره

قالها مروان

=قصدك ايه

قالتها اسراء باستغراب

-انت ومنه مندمجين سوا ودي اول مره منه تقبل واحده هتدخل حياتي

=لي

*مكنتش بحب بنت تاخده مني لكن انت طيبه ومحترمه كدا وانا حباكي جدا

-ومش بس كدا دي كانت بتعمل فيهم مقالب لحد ما يطفشوا

=طب الحمدلله

ضحك الكل ورجعوا للكلام الفرعي وانضم ليهم سعيد

………………

الساعه 12:30

كان الكل مندمج في الحديث وسعيد استازن وخرج برا

-همشي انا

قالتها اسراء

=رايحه فين

-لازم اروح المكتب بقا وهرجع بليل

=طيب خدي السواق التحت هو مستنيكي وهيفضل معاكي

-يا مروان

=حمايتك مفيش فيها نقاش خصوصا الوقتي

كان بيبص مروان وهو بيتكلم علي امه واخته فهمت اسراء ان هما ميعرفوش كل حاجه

-حاضر بعد ازنكم

=مع السلامه

*مع السلامه يا بنتي

=اسراء اعتزري لاستاز اسامه بقا غصب عني

-هو اكيد عرف

=ازاي

*كل المواقع السوشال ميديا منزله صورتك والخبر

=بتهزري؟

*لا دا انت بقيت مشهور

=كتبين ايه

-محاولة قتل ظابط في نفس اليوم مرتين

=ينهار اسود

-انا همشي بعد ازنكم

………………

خرجة اسراء من الاوضه ومشت في الممر بتفكر فيه وفي اهله وان قد ايه هي حبتهم

-يا تري حبوني ولا لا؟

سالت اسراء نفسها السؤال دا لكن ملحقتش تجاوب عليه فقاطع تفكرها صوت واحد بيقول ليها

-انت اسراء مسعد

لفت اسراء وشها

=ايوا انا مين حضرتك

-عملك وعملو الاسود والله ما اهنيكم ببعض

قال الكلام وطلع سكينه من ايده

=انت مين الحقوني

قالتها اسراء وهي بتصرخ اول ماشافت السكينه

حاولة اسراء تجري ولكن كان هو اسرع منها ومسكها وكتف اديها بمهاره

بيرفع السكينه ويحطها علي رقبتها واسراء غمضة عنيها وبدات تعيط

………………..

كان مروان و والدته واخته بيتكلموا عن اسراء وقد ايه هي هاديه ومحترمه وكان باين عليها خوفها عليه

-احلي من وصف منه

قالتها والدة مروان

=لا هي احلي من كدا كمان بس العياط والخضه ماثرين عليها

-ربنا يجعلها خير عليك يا ابني

………………

فتحت اسراء عنيها اول ما سمعت ضرب نار

وقعت السكينه وهو علي الارض وجرت اسراء علي اوضة مروان من غير ما تبص مين الضرب الرصاص او ايه الحصل للراجل

……………..

قطع كلام مروان دخول اسراء المفاجئ وهي بتعيط

-الحقني هيقتلني الحقني

قالتها اسراء وهي بتجري علي مروان وبتعيط

=اهدي اهدي مين دا في ايه

-هيقتلني حط السكينه علي رقبتي هيقتلني يا مرواان

*انت رايح فين

قالتها والدة مروان وهو بيقوم من علي السرير

=هشوف مين دا والحقه

-لالالا متسبنيش خليك جنبي قال مش هيهنينا ببعض عايز يقتلنا

=طب سبيني عشان اخرج

#اهدي انا جبته

قالها سعيد وهو بيدخل الاوضه وبيقفل الباب

=مين دا

-انت الضربته بالنار

#ايوا

=رد عليا يا سعيد مين دا

#ال سبب في وجودك هنا

=قدر يدخل هنا ازاي

#لابس دكتور وكان داخل يخلص علي حد فيكم لكن شاف اسراء الاول بقا

=هو فين

#ارجع مكانك وانا هقولك

رجع مروان مكانه في السرير وهو ماسك ايد اسراء وبيحاول يهديها وبدا سعيد ان يتكلم

………………

-ازاي دا حصل

قالها محرم وهو بيتكلم في التلفون في مكتبه

-طيب طيب انا جاي حالا

قالها بعد ما سمع رد الطرف الاخر

وخرج من مكتبه بسرعه

……………..

-كنت واقف بشرب سجاره علي السلم من تحت وسمعت اسراء بتقول مين حضرتك طلعت اشوف مين عشان لو حد بيضايقها وفجاه سمعتها بتقول الحقوني جريت لقيته ماسكها وفي ايده سكينا ضربته في كتفه

كان سعيد بيحكي لمروان واسراء مسكه في ايده وبتعيط و والدته بتحاول تهديها

=هو فين

-سبته تحت في العمليات بيطلعوا الرصاصه منه

=هات حراسه لينا ولاسراء ووقف حراسه عليه

-الحراسه جايه في الطريق

*هو قال مش ههنيكم ببعض

قالتها اسراء بحزن

=متخافيش انا موجود وجنبك سعيد روح لمدير المستشفي شوف ازاي حاجه زي دي تحصل

-حاضر

خرج سعيد من الاوضه

-انا هقابل اهلك اول ما اخرج من هنا لازم نرتبط رسمي عشان اعرف احميكي

*ايه؟

-انا اسف عارف ان لازم اديكي وقتك بس دا لازم يحصل في اسرع وقت عشان اعرف احميكي قدام اهلك كمان

# الحاجات دي ليها اصول يا ابني

قالتها والدة مروان

-هعمل بالاصول يا ماما بس بسرعه بردو

# طب قولي مين دا يا مروان وليه عايز يقتلك

=هفهمك بعدين يا ماما ممكن مش عارف لي كل حاجه حلوه بتحصلي في الوقت الغلط

# استهدي بالله يا ابني واستغر ربنا كله خير الحمد لله ان هي اجت علي قد كدا

=منه هاتي دكتور لاسراء نطمن عليها

*انا كويسه

=نتاكد بردو

لسه منه هترد وهتقوم خبط الباب ودخل سعيد و الدكتور ومدير المستشفي

-مساء الخير يا مروان بيه انا دكتور احمد مدير المستشفي

=انا عايز اعرف ازاي دا يحصل وواحد ينتحل شخصية دكتور الامن فين

كان مروان بيتكلم بحد وغضب

-حضرتك احنا بنشوف ازاي دا حصل والدكتور الهو دخل عن طريقه مختفي

=يتجاب يا دكتور

قطع الكلام دخول مساعد الدكتور احمد

-دكتور احمد محتاجك في كلمه

=بعد ازنكم ثواني

خرج دكتور احمد والمساعد بتاعه

بص مروان للدكتور وقال

-انا عايز فحصات شامله تتعمل لاسراء انا عايز اطمن عليها

=اكيد حاضر

دخل دكتور احمد وبص لمروان وقال

-احنا لقينا الدكتور يا مروان بيه

=هو فين

-للاسف لقناه مقتول في عربيته تحت

*مقتول ازاي

قالها سعيد

-مدبوح

*انا هنزل اشوف

=روح وبلغني

-بعد ازنك لازم انزل انا كمان

=اتفضل

كانت اسراء ساكته وعلي وشها تعابير خوف ورعب

-اسراء مالك يا حبيبتي

قالها مروان

=ازاي واحد يقتل حد بدم بارد كدا انا خايفه

-متخافيش انا معاكي

………………….

وصل سعيد تحت وبدا يعرف ازاي دا حصل و هو بيشوف اثار الدبح دخل محرم

-سعيد

=محرم بيه

-في ايه يا ابني

=والله انا ما عارف حاجه يا باشا معتش فاهم اي حاجه

-طب تعاله سبهم يشوفوا شغلهم وتعالي احنا نطلع فوق

…………………

دخل الدكتور اوضة مروان

-انسه اسراء اتفضلي معايا

=لا هي مش هتخرج من هنا اعمل الانت عيزه هنا وانا هخرج برا

-بس حضرتك مينفعش تتحرك

=متقلقش هقعد علي الكرسي البرا

خرج مروان وقعد علي الكرسي ورجع راسه لورا وحاول يهدا

-قاعد برا كدا لي

قالها سعيد

=الدكتور بيطمن علي اسراء

*انت كويس يا ابني

قالها محرم

=انا مرعوب

*من ايه

-انا خايف عليها خايف يحصل ليها حاجه خايف تسبني

=متقلقش لو كانت هتسيبك كانت سابتك من الاول

*اهدي بس لما تخرج من هنا وبعدين نتكلم في الموضوع دا

……………….

بعد ربع ساعه

خرج الدكتور

-مروان بيه انسه اسراء زي الفل انا بس ادتلها مهدء للاعصاب

=تمام شكرا يا دكتور

-بعد ازنكم

*انا همشي انا لازم ارجع المدريه سعيد ماتسيبوش

# حاضر

مشي محرم ودخل سعيد و مروان وقعد مروان علي السرير وهو بيبص علي اسراء الملامحها كلها حزن

خبط الباب وازن مروان بالدخول ودخل راجل اول ما اسراء شافته جرت عليه وحضنته وعيطت

 

 

 

 

 

 

=مامي سكتي ليه مين الدخل

-لا انا عايزه ارتاح مش عشان انتم في اجازه افضل احكي طول اليوم سبوني ارتاح

- Advertisement -

قد يعجبك ايضا

اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق