الجمهورية اليوم دوت كوم
موقع اخباري شامل اخبار عربية وعالمية وظائف اهرام الجمعة خدمة الاسعار

الاستاذة.. خيال مـآته

- Advertisement -

قالوا في المثل يا عم سيبك .. ما تخفش منه .. دا خيال مـآته .

يا لا العجب كلامكوا صح

خيال مـآته !! كلامي وش

صحيح انا خيال مـآته . ما هتكسفش

من النخل بدني ….. م الخشب

او حتي يعني عودين حطب

كده † ويه بعض مصلوبين

والراس عجب !!!!!!

حتت قماش لا… حتتين

متخيطين كده ويه بعض …. والحشو قش

ما ليش عنين في الوش ؟؟؟ بس

عندي بصيره بالناس تحس

اما الايدين ملهاش صوابع ولا حتي كف

علشان اشاور او حتي اهش

اللبس غش جلبيه كانت لابويا يمكن .؟! للجد جايز!!

علي كدي جايه ؟ ستراني يعني؟ ما قادرش ابص

زرعيني زرع في الارض ثابت علي رجل وحده

وسط الغيطان عامليني حارس حامي وحافظ

- Advertisement -

الفعل هزل محطوط عشان … انا بس اهش

عصافير جعانه

لولا الملامه لاصرخ بصوتي زي الولايا

شغلانتي بس اني اخوف عصافير جعانه

حاطيني بس عشان اخوف عصافير جعانه

؟؟؟؟!!!!

طب واللي قاعد ؟!! بيحش حش

ف غيطان ابونا

لاعامل حساب ولا حتي هايب

علي ضهر مين مسنود يا كرش ؟؟؟؟

ما قالها جدي مين كان لو ضهر

علي بطنه ابدا …. ما ينضربش

طب بس لحظه ؟… طب لحظه بس…

قبل انا مامش

عايز شهاده منكم يا ساده

تفيد باني خيال مـآته

انا م الاساس خيال مـآته

بالعقل يعني ما هتحاسبش

# بقلم الاستاذه سعاد عبدالمنعم

- Advertisement -

قد يعجبك ايضا

اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق