استغاثة مرضي تامين صحي المحلة الكبري لوزير الصحه وكارثة محققة..

[ad id=”66258″]
كتب….عبده البربري
يستغيث مرضى تأمين صحى المحله تم نقلهم من عياده ابن سينا طلعت حرب إلى الي مكان آخر لايليق بالمرضي علي الاطلاق وهم ارامل في بيت قديم مستاجر وفى الطلعه والنازله اصحاب البيت يضايقون المرضي املا في الهروب من المكان. ..
[ad id=”1177″]
حيث أوضحوا لهم انهم يريدون أن يهربوكم من هنا المرضي تستغيث من سوء معاملة أصحاب العقار القديم كل يوم يايبنى انا زى والدتك وهو يقولها وانت مالى هذا بيتنا وانتوا ماجرين منا والبيت قديم ومتهالك و الستات دى مرميه على السلم زى الكاتب بتوع السكك ومستين الدكتور ويكتبلوهم دواء مافيهاش ماده فعلا والست الغلبانه بتاخدو  ولاياثر فيها وليس معها فلوس تجيب دواء من بره وهى تروح التأمين اما ان تموت بأن البيت يقع عليها او دواء مافهوش ماده فعاله الدواء زى ايه انسولين مصر مكسترد و تقولوهم مافيش مستورد يقولك احمدوا ربنا طب مانت لوخدت منه مش هينزل السكر مش زى ر المستورد وحده تاثر طب والقلب فيه دوا اسمهnitroglycrin ابيض على الحبايه .. أخضر غامق ماده فعاله تؤثر دلوقتى بيصرفولك الأخضر الفاتح مصرى ولا يؤثر على القلب كان بيتصرف وبعدين خبوه ودلوقتي الأخضر الفاتح الذي علي الشمال… -يتنقل خدمه الأرامل دى زى الأول فى مكان ادري في عياده ابن سينا فيها كراسى يقعدوا عليها زى مكان الأول مش يترموا على السلم ..
وأين مدير المنطقه الثالثه من تلك المهازل.. لذا يجب علي وزير الصحه ان يري تلك المهزله ويقوم بحلها مع تفعيل دور الرقابة حفاظا علي صحة المرضي نتمني من وزير الصحه إرسال لجنة للمعاينة علي الطبيعه للتأكد من كلامنا وعليه التنفيذ الفوري والرد علي الجريدة بالإيجاب والقبول.
[ad id=”66258″]
 

Related posts